ҚР Президенті жанындағы орталық коммуникациялар қызметінде өткен брифингте Энергетика вице-министрі Әсет Мағауов жанар-жағармай нарығындағы өзгерістер мен бензин бағасының не себепті қымбаттағаны туралы айтты, деп хабарлады Strategy2050.kz тілшісі.
Сұйытылған мұнай газының шекті бағасы қалай бекітіледі?
Вице-министрдің айтуынша, бүгінгі таңда ай сайын ҚР Энергетика министрлігі «Газ және газбен жабдықтау туралы» ҚР Заңына сәйкес елдің ішкі нарығына сұйытылған мұнай газын жеткізу жоспарын жасайды. Бұл ретте осы жоспар электрондық сауда алаңдарынан тыс та, электрондық сауда алаңдары арқылы да қалыптастырылады. Осы жылдың соңына қарай сұйытылған мұнай газын электрондық сауда алаңдары арқылы өткізуге толық көшу жоспарлануда.
Бұл осы саланың ашықтығы мен бәсекеге қабілеттілігін арттырады. Сондай-ақ, бизнес үшін әкімшілік кедергілерді азайту мақсатында газ желісі ұйымдарын аккредиттеу институты жойылатын болады.
«Электрондық сауда алаңдарынан тыс өткізілетін сұйытылған мұнай газы Министрлік тоқсан сайын бекітетін көтерме шекті баға бойынша босатылады (2021 жылғы 1-тоқсанға баға ҚҚС-сыз 38 701 тг/тонна деңгейінде бекітілді, бұл ретте бағалар 2018 жылғы 1 қаңтардан бастап өзгерген жоқ, ал 2020 жылғы 3-тоқсанға ішкі нарықтағы СМГ-ның көтерме бағасы сұйытылған газға әлемдік бағалардың төмендеуіне байланысты ҚҚС-сыз 28 000 тг/тонна деңгейінде белгіленді)», — деді Мағауов.
Министрлік өкілдері пандемия кезінде Энергетика министрлігіне Ұлттық экономика министрлігімен және Әділет министрлігімен бірлесіп, автогаз құю станцияларында автокөліктерге жанармай құю үшін сұйытылған мұнай газын өткізуге уақытша мемлекеттік баға реттеуді енгізу бойынша шаралар қабылдау тапсырылғанын еске салды. Сол кезде бағаның өсуіне байланысты Бұйрық шыққан болатын. Энергетика вице-министрінің сөзінше, бұл бұйрықтың іске асу мерзіміне қатысты ұсыныстар болған.
Кәсіпкерлерді қолдау мақсатында, «Атамекен» ҰКП салалық қауымдастықтармен бірігіп, мемлекеттік органдарға бұйрықтың қолданылу мерзімін анықтау бойынша бірнеше рет ұсыныс жасаған болатын. Іс-әрекеті ұзартылған жағдайда кәсіпкерлерде штат пен қызметкерлердің жалақысын қысқарту қаупі туындады. Тағы бір себеп кей өңірлердегі төмен бағалар газдың басқа жоғары бағамен өзге аймақтарға сатылуына әкеп соқтыруы мүмкін еді», — деді ол.
Осылайша, бұйрыққа сәйкес бірлескен баға туралы бұйрықтың соңғы мерзімі 2021 жылдың 1 наурызына дейін анықталды.
Қазіргі уақытта АГҚС бөлшек сауда бағаларын нарық сұраныс пен ұсыныстарды ескере отырып белгілейді.
Энергетика министрлігі жүргізген сараптама АГҚС-тың қазіргі бағасы пандемияға дейін орта есеппен республика бойынша 5%-ға төмен болған. Демек, ағымдағы нарықтық бағалар бұрын қолданыста болған бағадан да төмен.
Сонымен бірге, уақытша мемлекеттік бағалық реттеуді алып тастағанның өзінде, Кәсіпкерлік кодексте көзделген құзырет шеңберінде монополияға қарсы орган монополияға қарсы ден қою шараларын, оның ішінде:
— үстем немесе монополиялық жағдайға ие нарық субъектісі белгілеген монополиялық жоғары (төмен) бағаны анықтау бойынша;
— мемлекеттік монополия субъектісі өндіретін және (немесе) өткізетін тауарлардың бағасына сараптама жүргізу бойынша;
— Қазақстан Республикасының бәсекелестікті қорғау саласындағы заңнамасын бұзу белгілерін анықтау мақсатында тауар нарықтарындағы бағаларға мониторингті жүзеге асыру бойынша.
Жылыту маусымындағы дизель отының бағасы қандай?
Магауов жылыту маусымында дизель отының жеткізу мен мазутты жеткізуге кеңірек тоқталды. Оның дерегінше, 2020-21 жылға бекітілген «Мазутты жеткізу кестесі» бойынша, оның шеңберінде тоннасы 58 000 теңгемен 236,6 мың тонна бөлінді. Ағымдағы жылғы 5 наурыздағы жағдай бойынша 170 мың тонна (71,5%) тиеп жөнелтілді.
«Мұнай өнімдерінің жекелеген түрлерін өндіруді және олардың айналымын мемлекеттік реттеу туралы» ҚР Заңына сәйкес Министрлік Ауыл шаруашылығы министрлігімен бірлесіп «Көктемгі егін жұмыстарын жүргізу үшін дизель отынын жеткізу бойынша облыстарды МӨЗ-дерге және ресурс ұстаушыларға бекіту кестесі» бекітілді. Кесте аясында АШТӨ-ге тоннасына 174 000 теңге «ПМХЗ» ЖШС және «ПКОП» ЖШС-ның бағасымен, «АМӨЗ» ЖШС-ның тоннасына 172 000 теңге (FCA шартымен (зауытта)) бағамен 380 мың тонна дизель отыны бөлінді.
«Жеткізуді және басқа да шығындарды ескере отырып, АШТӨ үшін дизель отынынына баға АЖҚС бөлшек сауда бағасынан 13-14% — ға (21-22 теңге/литр) төмен екенін атап өткен жөн. АШТӨ үшін МӨЗ-ден дизель отынын тиеп-жөнелту басым негізде жүзеге асырылады. Бұл ретте тиеп-жөнелтуді бақылау және мониторингтеу тәулік сайынғы негізде жүзеге асырылады», — деді энергетик.
Энергетика министрлігі АШТӨ үшін дизель отынына төмен бағалар бекіте алмайды. Себебі министрлікке бұл құзыреттілік берілмеген.
Ауыл шаруашылығының мұқтаждары үшін дизель отынының құны ЖЖМ нарығына қатысушылармен келісім жолымен айқындалады және мұнай өнімдері ресурс ұстаушылардың өздері ерікті түрде белгілейді.
Жыл басталғалы үш айдың ішінде 11,3 мың тонна тиеп-жөнелтілді.
Автокөліктерге жанар-жағармай құю станцияларындағы бензин бағасы қандай?
Қазақстан Республикасының ішкі нарығында жанар-жағармай бағасы нарықпен реттеледі. Яғни сұраныс пен ұсыныс негізге алынады. Сонымен қатар елде жанар-жағармайға баға мұнайдың әлемдік бағасына тәуелді емес.
Энергетика вице-министрі Мағауов жанар-жағармай бағасына әсер ететін факторларды атады.
Қазақстандағы мұнай құны (ішкі бағалар), процессинг (мұнай өңдеу қызметі), салықтар мен акциздер, зертханалық сынақтар мен қоспалар бойынша шығындар, банктік қарыздарға қызмет көрсету, цистерналарды беру-жинау, тауарды тасымалдау және басқа да ілеспе шығындар бензин бағасына әсер етеді. Осы орайда, мұнайдың құнына оның әрбір түрінің үлес салмағы алынатынын, ол оның нарықтық құнына және мұнайдың бір тоннасынан өндіру үлесіне байланысты екенін айтқым келеді», — деді ол.
Тұтынушылар үшін түпкілікті баға мұнай өнімінің көтерме құны, АЖҚС-қа дейінгі барлық көлік шығындары, мұнай базаларында сақтау, бөлшек саудада өткізушінің шығыстары, сондай-ақ акциздер мен салықтар негізінде қалыптасады.
Бөлшек саудадағы бағалар |
Қазақстан Республикасы |
Қырғыз Республикасы |
Өзбекстан Республикасы |
Ресей Федерациясы |
|||
Баға |
Баға |
Пайызға жоғары |
Баға |
Пайызға жоғары |
Баға |
Пайызға жоғары |
|
Аи-92 |
160 |
185 |
16% |
261 |
63% |
255 |
59% |
Дизель отыны |
185 |
185 |
0% |
275 |
49% |
266 |
44% |