2018 жылғы 17 тамызда Астана қаласында «Төртінші өнеркәсіптік революция жағдайындағы адами капитал» атты Қазақстан Республикасы педагогикалық қызметкерлерінің республикалық тамыз конференциясы қатысушыларының білім саласындағы тиісті органдармен ұйымдарға арналған ҰСЫНЫМДАР қабылданды.
Ал оқырмандардың назарына тек ғана Облыстардың, Астана, Алматы және Шымкент қалаларының жергілікті атқарушы органдарына арналған ҰСЫНЫМДАРДЫ ұсынып отырмыз. Атап айтқанда:
— 2016-2019 жылдарға арналған ББҒДМБ индикаторлары мен көрсеткіштерінің сапалы және уақытылы орындалуын қамтамасыз етсін;
— қазақ алфавитін латын әріптеріне көшіру шеңберінде мектеп оқушылары мен колледж студенттері арасында қазақ алфавитін латын графикасында жазу ережелері мен жаңа алфавит пернетақталарының орналасуы бойынша апробацияны ұйымдастаруды және өткізуді қамтамасыз етсін;
— білім беру мазмұны жаңартылған оқулықтармен уақытылы қамтамасыз ету бойынша тиімді жұмыс жүргізсін;
— білім берудің жаңартылған мазмұны, пәндерді ағылшын тілінде оқыту, қысқартылған оқу аптасы, білім алушылар мен педагогтердің оқу жүктемесін төмендету, оқулықтардың мазмұны жөнінде кең көлемді ақпараттық-түсіндіру жұмыстарын жүргізу бойынша қосымша шаралар қабылдасын;
— жоғары сыныптарда жаратылыстану-ғылыми циклі пәндерін пилоттық режимде ағылшын тілінде оқыту үшін жағдай жасауды қамтамасыз етсін және оны іске асыру бойынша шараларды бақылауға алсын;
— педагог қызметкерлердің өздеріне тән емес функцияларды атқаруына қатысуын болдырмау боынша шаралар қабылдасын;
— білім беру ұйымдарында инклюзивті білім беру үшін жағдай жасау бойынша жұмысты жандандырсын;
— психологиялық-педагогикалық түзету кабинеттерін, психологиялық-медициналық-педагогикалық консультациялар, оңалту орталықтарын ашу бойынша жұмысты жалғастырсын;
— балалардың құқықтарын бұзуды болдырмау және бір отбасы балаларының әртүрлі білім беру ұйымдарына бөлінуіне жол бермеу мақсатында ерекше білім беру қажеттіліктері бар жетім балалар мен ата-анасының қамқорлығынсыз қалған балаларға арналған мектеп-интернаттарды, ерекше білім беру қажеттіліктерді бар балаларға жағдай жасау арқылы жалпы үлгідегі жетім балалар мен қамқорлықсыз қалған балаларға арналған мектеп интернаттарға қайта құру бойынша шаралар қабылдасын;
— арнайы және инклюзивтік білім беруді іске асырудағы өзекті мәселелерді шешуде ата-аналармен, үкіметтік емес ұйымдармен, денсаулық сақтау ұйымдарымен белсенді түрде жұмыс жасасын;
— инклюзивті білім беруді енгізу мәселелері бойынша кеңінен ақпараттық-түсіндіру жұмыстарын жүргізсін;
— «Рухани жаңғыру» қоғамдық сананы жаңғырту бағдарламасы «Тәрбие және білім» кіші бағдарламасының «ӨЛКЕТАНУ» (краеведение), «КІТАП – БІЛІМ БҰЛАҒЫ» (пропаганда чтения) негізгі бағыттарының контексінде мектеп, отбасы, кітапхана және музейдің әлеуметтік әріптестігін дамытсын;
— оқушылар сарайы, үйі, шығармашылық орталықтарының базасында технопарктер, бизнес-инкубаторлар ашу бойынша жұмыстарды жалғастырсын;
— қосымша білім беру ұйымдарының базасында ерекше білім беру қажеттіліктері бар балаларға инклюзивті білім беру үлгісін жасау бойынша эксперименталды алаңдарды ашу мүмкіндігін қарастырсын;
— балаларды, оның ішінде ерекше білім беру қажеттіліктері бар балаларды қосымша білім беру қызметтерімен қамтуды көбейту жұмыстарын жандандырсын;
— мектеп мұғалімдерін және қосымша білім беру мұғалімдерін тарта отырып, мектептерде қызығушылық үйірмелерін ашу үшін жергілікті жердегі қолданыстағы мектептен тыс ұйымдарды қосымша білім беру жүйесінің ресурстық орталықтары ретінде пайдалансын;
— білім беру ұйымдарында мектеп спорт секцияларының желісін кеңейту бойынша шаралар қабылдасын;
— балалар мен жасөспірімдердің дене шынықтыру клубтарын ашу мүмкіндігін қарастырсын;
— білім беру ұйымдарында спорт залдар мен алаңдардың материалдық-техникалық базасын жақсартсын;
— 2018 жылдың аяғына дейін колледждерді бейіндеу бойынша жұмысты аяқтасын;
— еңбек нарығындағы толқындар мен теңгерімсіздіктерді ескере отырып, ТжКБ кадрларын даярлауға арналған мемлекеттік білім беру тапсырысын орналастыруды қамтамасыз етсін;
— қолданыстағы колледждердің базасында Worldskills стандарттары бойынша құзыреттілік орталықтарының жұмысын қамтамасыз етсін;
— ағымдағы жылғы қыркүйектен бастап колледждерді жан басына қаржыландыру әдістемесін енгізсін;
— 2018-2019 оқу жылының басталуына құзыреттілік әдіске негізделген модульдік бағдарламаларды енгізу бойынша дайындық жұмыстарын аяқтасын;
— 2018 жылғы 25 желтоқсанға дейін білім беру ұйымдарында төтенше жағдайларды ескерту және жою бойынша шаралармен бірге азаматтық қорғаныс жөніндегі іс-шараларды әзірлесін;
— 2018 жылғы 25 желтоқсанға дейін педагогтарды брондауға және ата-анасыз қалып қоюуы мүмкін балаларды орналастыруға ерекше назар аудара отырып, білім беру және ғылыми ұйымдардың ерекше кезеңде тұрақты жұмыс жасауын қамтамасыз ету бойынша мобилизациялық даярлық жұмыстарын қарастырсын;
— мектеп инспекторларына, әлеуметтік қызметкерлерге, педагог-психологтарға, әлеуметтік педагогтарға және балалардың құқықтарын қорғау, «тәуекел топтағы» балаларды ерте анықтау және оларға көмек көрсету мәселелерімен айналысатын мамандарға арналған оқыту семинар-тренингтерді және арнайы курстарды өткізілуін қамтамасыз ету.
Балалардың құқықтарын қорғау комитеті Облыстардың, Астана, Алматы және Шымкент қалаларының әкімдіктерімен бірлесіп:
— балаларға қолжетімді қосымша білім беру желілерін кеңейту бойынша шаралар қолдану;
— балалардың ақпараттық қауіпсіздігін қамтамасыз ету, кәмелетке толмағандардың суицидтік мінез-құлықтарының профилактикасы, отбасы құндылықтарын нығайту және көтеру, кәмелетке толмағандарға қатысты құқық бұзушылықтың алдын-алу, деструктивтік діни ағымдарды енгізу мәселелері бойынша ата-аналар мен балалар арасында ақпараттық-түсіндірме жұмыстарын жүргізу.
Дайындаған: Айдар Дидар